Türk Matematik Derneği

1948'den beri kamu yararına çalışmaktadır

Matematik Araştırmalarının Yayın Süreçleri ve Atama/Yükseltme Kriterleri ile İlgili Sorunlar Hakkında TMD Raporu


Her akademik disiplinin kendine ait ve dolayısıyla kendi dinamiklerini yansıtan atama ve yükseltme ölçütleri olması esastır. Bilimde ileri gitmiş ve yüksek kaliteli bilimsel üretim yapan ülkelerin (ABD, İngiltere, Almanya, Fransa, Japonya vb.) bu konuyu nasıl ele aldıklarına bakıldığında, hiçbir alan için sayı bazında bir ölçüt kullanılmadığı görülebilir.

Birçok üniversitemizde matematik bölümleri, fizik, kimya, biyoloji gibi temel bilimlerin bir parçası olarak fen fakültelerinin içinde konumlandırılmasına rağmen, matematik araştırmaları temel bilimlerle araştırma teknikleri ve yayın süreçleri bakımından farklılıklar gösterir. Bu, hepimizin üzerinde hemfikir olduğu bir gerçektir. Hatta bildiğiniz gibi, matematiğin alt alanları içerisinde dahi araştırma teknikleri ve yayın süreçleri bakımından büyük farklılıklara rastlanabiliyor. Alanlar arası araştırma teknikleri ve yayın süreçlerinin farklılıklarının göz ardı edilmesinin, ülkemizdeki matematik çalışmalarını olumsuz yönde etkileyeceği öngörülmektedir.

Bu nedenle, TMD öncülüğünde, matematik araştırma süreçlerini açıklayan ve ülkemizde matematikçilerin karşılaştıkları sorunlara vurgu yapan bir bilgilendirme metni hazırlanmıştır. Gerektiğinde belli kısımlarına veya tamamına referans verebilmeniz için bu metni sizinle paylaşmak isteriz.

Ekleri ile birlikte, ilgili rapora Matematik Araştırmalarının Yayın Süreçleri ve Atama/Yükseltme Kriterleri ile İlgili Sorunlar Hakkında TMD Raporu bağlantısına tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Metnin hazırlanmasında emeği geçen Prof.Dr. Gonca Ayık (Çukurova Üniversitesi), Prof.Dr. Tuğrul Burak Gürel (Boğaziçi Üniversitesi), Prof.Dr. Yıldıray Ozan (Ortadoğu Teknik Üniversitesi) ve TMD adına koordinatör, Prof. Dr. Emine Şule Yazıcı Yuret’e (Koç Üniversitesi) teşekkür ederiz.

TMD Yönetim Kurulu